Thursday, November 20, 2014

Kenyiaq Story

Al kisah story ni untuk bacaan si Zety (classmate aku) sebenarnya. Situasi kejadian, tapak perkhemahan Tasik Kenyir, Terengganu (ada camping program kat situ). Sebab cuaca asyik hujan je masa camping tu, tiap tiap kali time makan mesti berebut punyalah tempat duduk. Nak dijadikan cerita ada 4 biji kerusi personal untuk makan.

Kerusi 1st: aku
Kerusi 2nd: Zety
Kerusi 3rd: m
Kerusi 4th: j

Ceritanya,
J: majdi, nak duduk!
Aku: TAKLEH!!! (walaupun dah abih makan) hahahaha
J: kuang ajar mamat ni. Kau tunggu *gelak* (duduk kerusi yang lagi satu)
Zety: *gelak*
................
F (watak baru): majdi nak duduk.
Aku: oh, duduklah. Aku dah abis makan *senyum*
................
Zety: oh kau, time J nak duduk tadi kemain kau halau ehh.. F datang terus bagi. Senyum pulak tu. *gelak*
Aku: ehem tu ah true friend.
Zety: true friend korok mung! Kau dah lar banyak haters.
Aku: tu pun true friend jugak.. Haters tapi gelak je. Boleh nampak mana satu haters yang ajet ajet dengan yang haters belakang ni. *gelak*
Zety: abih tu si F tu bukan true friend lah? *gelak*
Aku: *terbatuk* eh yang tu baru nak rapat. *gelak*

The end of story pendek. Nak cakapnya best hidup berkawan cuma kita je yang tak sedar. Kalau kita nak bercakap pun dah rasa comfort maksudnya dah petanda baik dah tu. Tapi kalau tak selesa tu banyaknya krik krik je lah. Better elakkan dari rapat ngan orang yang kita tak selesa supaya tak sakitkan hati masing masing. Bukan benci ye. Tak masuk syurga putus silaturrahim- sabda Nabi :)


Kredit: Jemah group

No comments:

Post a Comment