Sunday, February 14, 2010

Kucing bermata satu?

Dia(Jibril) berkata,"Demikianlah."Tuhanmu berfirman,"Hal itu mudah bagiku,dan agar kami menjadikannya suatu tanda(kebesaran Allah)bagi manusia & sebagai rahmat dari kami;dan hal itu adalah sesuatu urusan yang(sudah) diputuskan." surah Maryam:21

Assalamualaikum w.b.t kepada semua antum wa antunna semua.ana orang baru dalam menulis blog inidan daripada itu ana ingin berkongsi dengan antum wa antunna semua mengenai satu kebesaran yang Allah ingin tunjukkan pada kita yang menyedari akan kekuasaannya...
gambar hiasan semata


Kalau x silap ana la kan..perkara ney berlaku dalam 10 februari baru-baru ney.macam yang antum wa antunna dpt tengok pada tajuknya..itulah yang ana nk kongsi sikit ney.Ianya merupakan seekor anak kucing yang baru dilahirkan dalam keadaan bermata satu dan tidak mempunyai hidung.Ana sebenarnya terbaca pasal benda ney dekat harian Metro(bukan nak promote).Apabila ana baca saja,ana merasakan sedikit terpanggil untuk berkongsi dengan semua sebab mungkin tak semua lagi yang membacanya.ana merasakan seperti banyak peringatan yang Allah ingin sampaikan melalui peristiwa pelik bin ajaib ney..

1)Adakah ianya sebagai petanda kedatangan Dajjal itu semakin hampir...
2)Adakah ianya sebagai ujian kepada penjaga kucing tersebut...atau
3)Dunia ini sudah tua..

tiga persoalan yang simple tapi boleh dikembangkan menjadi persoalan yang dapat mengubah hidup kita semua hari ini.Kenapa?Kerana kita sentisa sibuk..tidak pernah meluangkan masa untuk memikirkan perkara sebegini melainkan hanya berkata.."Kucing mata satu?dah pernah jadi dah benda cam tu dulu..."Tidakkah kita tahu..

Rasulullah s.a.w pernah bersabda,
"Beribadah disaat-saat huru hara, dunia kacau bilau adalah seperti hijrah kepadaku."
(Hadis riwayat Imam Muslim).

Muslim yang mampu beribadah dan menunaikan kewajipan agamanya disaat-saat yang penuh dengan huru-hara dan gangguan daripada segenap penjuru dan mampu mengingati Allah s.w.t disaat-saat orang lain lupa dan disibukkan dengan perkara yang melalaikan. Mereka akan diberikan pahala seperti pahala hijrah yang telah dilalui oleh kaum muhajirin dizaman Rasulullah s.a.w. Inilah hikmah perbezaan zaman. Mudah-mudahan kita termasuk dalam golongan yang mampu beribadah walaupun dalam keadaan dan suasana yang sangat menyibukkan dan mudah- mudahan kita mendapatkan pahala besar yang telah dijanjikan Allah seperti yan dinyatakan dalam hadis Rasulullah s.a.w. Hadis ini termasuk dalam kitab yang menerangkan tentang hadis-hadis akhir zaman sedangkan tiada disebut dalam lafaz dan mantan hadis peristiwa tentang akhir zaman ataupun tanda-tanda kiamat. Tetapi pada maknanya inilah kejadian akhir zaman.KITA DUDUK PADA ZAMAN AKHIR!!!KITA DUDUK PADA ZAMAN AKHIR!!!KITA DUDUK PADA ZAMAN AKHIR WAHAI TEMAN!!!

Ana nk seru pada semua walaupun ana tahu yang ana ney adalah hamba yang dhoif..Marilah kita tidak sia-siakan akal yang allah telah kurniakan ney..Tidak perlu difikirkan perkara yang tidak patut..FIKIR PERKARA YANG PATUT..wassalam..

No comments:

Post a Comment